martes, 6 de noviembre de 2007

Filosofia:Persona i inmortalitat

El primer problema que ens plantejem és si la persona te a veure amb la inmortalitat o siga, si van lligades i si és posible que una persona puga ser immortal.
Bé, una persona és el conjunt de cos i ànima i l'ànima és immortal. Alguna cosa inmortal vol dir que no és mortal, que serà eterna.
Jo pense que aquests dos termes, persona i inmortalitat van lligats perque la persona, com ja em dit, està formada per cos i ànima i lànima és inmortal, així que la persona te una part inmortal.
Llavors un part de nosaltres serà inmortal, els nortres sentiments, raonaments, etc.. no moriran i menys si els habem contat algú i esta persona els va retransmetin.Així si que és fan inmortals de veritat.Així seria la cosa si jo fos dualista, però si jo fos monista pensaría que la persona mai pot ser inmortal ja que si el cos mor, l'ànima també.Llavors sens planteja un problema.A mi m'agrada ser positiva així que preferisc que alguna part de mi estiga viva per a sempre,preferisc la idea del dualisme en aquest cas.

Bé doncs la persona i la inmortalitat per a mi van lligades, perque vullc pensar i cada vegada em crec més que van separats.Pot ser tot açò de les aparicions de fantasmes o coses així siga una invenció de la que l'església per a seguir existint però m'agrada pensar que després d'aquesta vida hi ha un altra, que no tot s'acaba açí.Encara que em costa de creure,ho preferisc.

No hay comentarios: